Izvjestio: Miroslav Krpan
S Kantride kroz zvončarski kraj zaleđa Kvarnera vozilo se na motociklima starim i 90 godina.
Dan zaštitnika Rijeke Sv.Vida obilježen je brojnim događanjima koja traju i danima, da bi na sam dan jedno s tradicijom 27-godišnjeg kontinuiteta bilo posebno i u svakom pogledu specifično.
Uobičajeni termin održavanja manifestacije, ove se godine poklopio upravo s danom riječkog obilježja, pa je međunarodni susret „27.Oldtimer moto rally Rijeka 2024.“, u još jednoj vrhunskoj organizacijskoj režiji članova i ljubitelja oktanskih mezimaca okupljenih u Oldtimer klubu Rijeka 1996, bilo pun pogodak.
Raritetni i oku dopadljivi
Podno stijena na Kantridi, obližnjem parkiralištu glavnog stadiona, oko kojeg se, na ovalnoj, danas atletskoj stazi, vozio speedway, još u vrijeme Italije krajem 30-tih godina prošlog stoljeća, okupljali su se vozači na raritetnim i oku dopadljivim primjercima motocikala, ponekog i s prikolicom, a pristizali su iz Šibenika, Otok Ivanića, Karlovca, Ogulina, pa i susjedne Slovenije.
Najviše ih je bilo s područja Kvarnera, kolijevke motociklizma u svakom pogledu, povijesnom, trkaćem i onom organizacijskom.
– Očekivani broj sudionika, gotovo 50 motocikala s blizu 90 sudionika pristiglo je na naš ovogodišnji susret koji ima i natjecateljski karakter u sustavu bodovanja Prvenstva Hrvatskog oldtimer saveza.
Put nas ove godine vodi zvončarskim rutama zaleđa Kvarnera, a posebno raduje posjet novom i veličanstvenom objektu Kuće halubajskega zvončara u Viškovu, gdje su nam domaćini domicilna turistička zajednica Viškova.
Zadovoljstvo je biti sastavnicom programa Dana Sv.Vida uz podršku Grada Rijeke, a sve počinjei prikazom vještine spretne i točne vožnje na poligonu Kantrida – istakao je Marino Radan, predsjednik Oldtimer kluba Rijeka 1996.
Vozilo su dionicom kroz Matulje, Kastav, Viškovo,Permane,Veli Brgud, do cilja u Mučićima, kojima pohode brgujski, zvonejski, rukavački i mučićevi zvončari, a o povijesti i pohodima zvončara Viškova sve se saznalo uz stručno vodstvo obilaskom Kuće halubajskega zvončara.
Putom do završne „štacije“ u Mučićima, zajedničkog ručka i podjele zasluženih priznanja, još je jedno zaustavljanje plijenilo pažnju.
Posjet Pivovari Morčić obitelji Kalčić u Velom Brgudu, s obilaskom malog proizvodnog pogona i degustacijom nagrađivanih craft piva, uz impozantnu „izložbu“ povijesnih motocikala u dvorištu, bio je zanimljiv svakom „jahaču“ svog „konja na kotačima“.
Ostavština Vinka Surine
Najstarijim motociklom još je jednom proglašen jedan od rariteta u nas Moto Guzzi Sport 13 iz 1928.godine Igora Baraka iz Rupe, člana kluba domaćina OTK Rijeka.
A da jabuka ne pada daleko od stabla dokaz su još dva uspjeha. Igorov sin Ivan, jedan od najmlađih sudionika susreta nagrađen je prigodnim poklonom za Moto Guzzi P 250 iz 1934.godine, kao najbolje uređeni motocikl susreta.
I treće značajno, najboljim rezulatom sportskih vožnji u ukupnom se poretku na čelo ljestvice uvrstio Emil Surina, vozeći motocikl Tomos Elektronik 90 iz 1979.godine.
Ono što ih svu trojicu povezuje je legenda našeg kraja Vinko Surina, čija je ostavština vrijedna pažnje sina Emila, unuka Igora i praunuka Ivana.
Posebno je priznanje za najuspješnijeg u pojedinačnoj konkurenciji iz najudaljenijeg mjesta otišlo u Šibenik Ivici Bolanči.
Motocikli su biti razvrstani u sedam različitih klasa, a najuspješniji su bili: klasa proizvodnje od 1919. do 1930.godine Igor Barak (OTK Rijeka); do 1945.godine 1.Ivan Barak, 2.Robert Čulina (Terrot 1931.g.), 3.Felix Sušanj (Moto Guzzi G TV 500,1937.g.), svi OTK Rijeka; do 1960.godine 1.Nino Ivančić (Rijeka, BMW R-25/3, 1954.g.), 2.Ivica Brozović (OTK Ogulin, BMW R25, 1954.), 3.Dorijan Dukić (Rijeka, Moto Guzzi Superalce, 1953.); do 1970.godine 1.Ivica Bolanča (OAMK Šibenik, Triumph Tunder Birgt, 1961.), 2.Zdravko Begović (OTMK Karlovac, Moto Guzzi Falcone 500, 1970.); do 1980.godine 1.Emil Surina (Rijeka), 2.Marijan Frketić (Karlovac, BMW R65, 1979.), 3.Goran Kvočić (Rijeka, BMW R45, 1980.); do 1993.godine 1.Željko Ivasić (Karlovac, Kawasaki KLR 600, 1987.), 2.Patrik Viskić (Rijeka, Vespa Primavera ET3, 1983.), 3.Josip Pavleković (Ogulin, MZ ET2, 1988.); motocikli s prikolicom 1.Simon Rolih (Rijeka, Moto Guzzi V500, 1938.), 2.Stjepan Dijanić (DIT Otok Ivanić, BMW R65, 1983.), 3.Željko Katić (Karlovac, Dnepar MT9, 1974.); izvan konkurencije 1.Dino Radetić (Tomos APN 6, 1983.), 2.Luka Anić (Tomos APN C, 2009.), 3.Tibor Francetić (Tomos 14TLS, 1973.). U klupskoj konkurenciji pobjednici su članovi OTK Rijeka 1996, drugi OTK Karlovac, a treći OTK Ogulin.
Prvo auto, a sada i moto susret uspješno su okončani, a riječke entuzijaste Oldtimer kluba Rijeka 1996 očekuje priprema nove manifestacije, treće izložbe FA-RI Rijeka 2024., u prostorima Exportdrva, u drugoj polovici rujna.