Izvjestio: Martin Lukavečki
Foto – Ljubitelji starodobnih vozila posjetili sajam u Bologni
Hrvatski oldtimer savez organizirao je posjet u Bolognu na AUTO MOTO d¨EPOCA, najvećem sajmu oldtimer vozila u Italiji.
U četiri dana, posjetilo ga je više od dvjesto tisuća ljudi. No, za razliku od sajma u Mannheimu, ovdje je u ponudi bilo daleko manje dijelova – sajam je preplavilo na tisuće automobila i motocikala. Naravno, najviše je bilo talijanskih vozila, od njemačkih proizvođača najviše se bilo Mercedesa i Porshea. Sve je manje više organizirano po fun klubovima – Fiat, Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, Maserati, Porsche, Mercedes, BMW, Renault, Citroen, Rolls-Royce, i tako dalje…, a tako je bilo i s predstavljanjem motocikala.
Trgovalo se dijelovima, ali i vozilima – Citroen DS 21 cabriolet, godište 1966 restauriran – 275 tisuća eura, Ferrari 512TR 1992 – 225 tisuća… Povijesna vozila s kraja XIX. i početkom XX. stoljeća najviše plijene pozornost, no nemaju cijenu!
Zanimljiv obilazak je i TIME ON SHOW -the excellence of Rare Watches – izložbe skupocjenih satova koja je bila pod paskom dvadesetak do zuba naoružanih zaštitara i policajaca. Radi detaljne provjere dosta se čekalo, ali isplatilo se. Na pitanje zašto satovi – odgovor, sve se mjeri vremenom. A ovi su satovi točni! Bila je ovo prilika da na jednome mjestu vidite nešto najbolje i naravno najskuplije!
Hrvatski oldtimer savez broji 3.500 članova i zajedničke posjete sajmovima vrlo su značajne i radi razmjene iskustva. Uz to, naglašava predsjednik Saveza prof. dr.sc. Antun Presečki, na sajmovima sklapaju se i prijateljstva iz drugih dijelova Europe.
Izvjestio i fotografirao: Saša Novak
Sajam oldtimera u Bologni, Auto e Moto d’Epoca, nasljednik je istoimenog sajma koji se dugi niz godina održavao u Padovi. Poput sajma Retro classic u Stuttgartu a za razliku od sajma Veterama u Mannheimu, sajam je više orijentiran na izložbu i prodaju vozila. Tako je billo izloženo nekoliko tisuča automobila i motocikala raznih tematskh auto moto i oldtimer fun klubova, naravno s talijanskim na čelu. Međutim, osim najbrojnijeg Ferratijevog i Fiat/Alfa Romeo/Lancia bilo je nebrojeno puno primjeraka Porschea i Mercedesa, nešto manje BMW i Jaguar.
Nekoliko velikih hala bilo je posvećeno rabljenim dijelovima, većinom za talijanska vozila. Mercedes 300 SL Gullwing s cijenom preko 2 miliona € je jedno od nakskupljih vozila sajma. Cijeli sajam obišlo je preko 200.000 posjetitelja. Obol tome dalo je više od 100 članova HROS-a, pridošlih s dva autobusa.