Jedan od najvećih i najznačajnijih europskih sajmova ove je godine privukao rekordnih 130.000 posjetitelja, a među njima se našlo i podosta njih iz Hrvatske, uključujući i osamdesetak u organizaciji HROS-a
Tekst napisao: Dino Milić Jakovlić
Auto Moto d’Epoca u Padovi jedan je od onih događaja u svijetu oldtimera koje bi svatko morao barem jednom posjetiti – a obzirom na relativnu blizinu mnogi hrvatski ljubitelji starodobnih vozila to redovno i čine. Ni ova godina nije bila iznimka, a HROS se priključio organiziravši skupni izlet u subotu 26. listopada. Osamdesetak članova, uključujući i predsjednika saveza, g. Antuna Presečkog, smjestili su se u dva autobusa, te iz Varaždina i Krapine krenuli na jednodnevni izlet u Padovu, prikupljajući usput i članove iz ostalih klubova.
Fokus je, dakako bio na halama 7 i 8 i bogatoj ponudi dijelova i memorabilije, no posjetitelji su s interesom razgledali i ostalih petnaestak hala. Što u njima, što na otvorenom, u ponudi je bilo oko 5.000 vozila, mada se mora napomenuti i za ovaj sajam već neko vrijeme klasičan problem, prenapuhane cijene. Najvrjedniji su eksponati bili prikazani na izložbi posvećenoj Ferrarijevim „barchettama“ kroz povijest, no neprikosnovena je zvijezda sajma bila slavna Itala 35/45 HP, koja je 1907. pobijedila na utrci od Pariza do Pekinga. Automobil je samo za ovu prigodu posuđen iz torinskog muzeja Biscaretti.
U ponudi su dominirale tradicionalne talijanske marke, ali i Mercedes-Benz i Porsche, a obzirom na stotu obljetnicu, bogato je bio zastupljen i Citroën. Kombinacijom starih i novih modela stoljeće je postojanja proslavio i Bentley, a ljubitelji modernih superautomobila mogli su uživati i u raskošnom izložbenom prostoru Paganija. Bogati odabir knjiga, znakova, odjeće, autića… mamio je klizanje eura iz džepova, a jednoglasni zaključak na povratku bio je kako se nagodinu mora ići na dva dana, jer u jednom se fizički naprosto ne stigne razgledati sve.